Trening siłowy

Trening siłowy

Trening siłowy jest bardzo popularnym treningiem wśród ludzi dbających o swoje zdrowie oraz sylwetkę. Sprawia że nasze ciało staje się smuklejsze oraz bardziej jędrne co powinno przekonać kobiety to robienia takiego treningu. Mężczyźni głównie ćwiczą właśnie w ten sposób by rozbudować swoje mięśnie. Bardzo często można się spotkać u kobiet z tym że nie chcą ćwiczyć siłowy by nie urosły im bicepsy i żeby nie wyglądały jak panie co biorą udział w zawodach kulturystycznych.

Mogę uspokoić wszystkie kobiety że aby wyglądać jak kulturystki nie wystarczy trzy razy w tygodniu popodnosić trochę ciężarów.

By stać się taką kobietą która wychodzi na scenę kulturystyczną trzeba trzymać bardzo restrykcyjną dietę, spożywać bardzo dużo różnych suplementów a także inny środków. Do sylwetki kulturystki jest bardzo długa i wyczerpująca droga. Ja przez trening siłowy rozumiem dbanie o wygląd mojego ciała bym dobrze się w nim czuła i była zadowolona. Pamiętajmy jednak że trening to nie wszystko, ważna jest też dieta oraz odpowiednia suplementach. Te wszystkie czynniki razem wzięte poprowadzą do osiągnięcia naszego celu.

Skąd wziąć plan na pierwszy trening?

Pierwszy trening powinien być rozpisany przez specjalistę czyli dobrego trenera personalnego. W dzisiejszych czasach mamy bardzo szeroki wybór. Aby wybrać odpowiedniego powinniśmy zasięgnąć opinii innych którzy już ćwiczą bądź ćwiczyli z trenerem.

Nie zawsze ten trener, który wygląda dobrze będzie też dobrze prowadził swoich podopiecznych.

Odradzała bym wykupywania treningów przez Internet albo brała trening od znajomego, który miał go rozpisanego dla siebie. Trener powinien dopasować trening indywidualnie do każdej osoby, powinien przeprowadzić dokładny wywiad. W jaki stopniu zaawansowania jest dana osoba, czy ma jakieś przeciwwskazania do którychkolwiek ćwiczeń, czy posiada jakieś kontuzje i co najważniejsze jaki ma cel treningowy. W tym momencie są trenerzy którzy nie tylko ułożą trening ale również dietę oraz podpowiedzą jakie suplementy najlepiej stosować.

Trening ogólnorozwojowy

Najlepiej zacząć od treningu ogólnorozwojowego, który będzie ćwiczył nasze wszystkie partie mięśniowe. Ja osobiście zaczynałam od takiego treningu z tym że miała więcej ćwiczeń na dolne partie mięśni z wiadomych dla kobiet przyczyn.

Chciałam i cały czas chcę mieć zgrabne nogi oraz pośladki.

W późniejszym czasie można przejść na trening w których ćwiczymy daną partię ciała. Często łączy się duże partie ciała jak np. klata z mniejszymi np. biceps. Według mnie kobiety częściej powinny ćwiczyć nogi ale też ważne by nie zapominały o górnych partiach. Ćwicząc klatę, barki, plecy, biceps, triceps nasze ciało będzie jędrne i elastyczne, wzmocnimy mięśnie, które są nam niezbędne w życiu codziennym. Tutaj trzeba wspomnieć o tym że im więcej masy mięśniowej tym nasza skóra wygląda lepiej, brak cellulitu z którym tak wszystkie walczymy.

Częstotliwość treningów

Trening siłowy powinno się robić trzy razy w tygodniu co drugi dzień, nasze mięśnie również potrzebują odpoczynku i regeneracji by mogły się rozwijać. Jeśli tego nie będzie to może dojść do przetrenowania. Często przy zbyt trudnych trening prowadzi do kontuzji, bądź zniechęcenia ćwiczącego. Przed każdym treningiem musimy się rozgrzać, czyli np. około 10min pochodzić szybkim marszem na bieżni bądź pojeździć na rowerku (po to by w naszych mięśniach krew zaczęła szybciej płynąć i tym samym dotleniać mięsień), następnie wszelkiego rodzaju wymachy i odmachy we wszystkich stawach po kolei (by rozgrzać stawy i przygotować je na ciężką pracę). Po zakończonym treningu dobrze jest zrobić kilka ćwiczeń rozciągających.

Podsumowanie

Trening siłowy wywiera wiele korzyści na nasz organizm nie tylko podnosi siłę i wytrzymałość mięśni ale również wzmacnia cały układ ruchu (ścięgna, więzadła, kości) oraz ogólną wydolność organizmy. Czasami ludzie rezygnują z takich treningów przez lenistwo, rutynę, odczuwanie zmęczenia bądź braku motywacji. Wynika to że po krótkim czasie nie widzimy rezultatów i zaczynamy się zastanawiać czy jest sens w ogóle to robić. Taki tok myślenia nie doprowadzi nas do naszego wymarzonego celu. Pamiętajcie tylko wytrwałość, silny charakter może przynieść oczekiwany efekt.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.