Trening Cross

Trening Cross jest ciekawy, szybki, efektowny i efektywny, nie nudzi się, jest niemal dla każdego, można go realizować w każdym celu, kształtuje wszystkie cechy motoryczne. Czego chcieć więcej.

Znany od dziesięcioleci. Na co dzień służył przygotowaniu motorycznemu sportowców różnych dyscyplin, policjantom, żołnierzom, strażakom. Szybki, ogólnorozwojowy i ukierunkowany na osiągnięcie konkretnego celu. Dziś w czasach kiedy każda chwila liczy się dla nas podwójnie i kiedy półtoragodzinny trening 2-3 razy w tygodniu jest luksusem Trening Cross zyskuje coraz więcej zwolenników.

Trening Cross to skrzyżowanie wybranych metod i ćwiczeń z wielu dyscyplin sportu.

Każdy trening może być inny. Główną zaletą tego treningu jest ogólnorozwojowy charakter. Stawiamy nie tylko na rozwijanie wszystkich grup mięśniowych ale i na ich synergię i optymalizację w wykonaniu danego ruchu. Adaptacja organizmu przebiega na wielu płaszczyznach. Usprawniamy układ krążenia i oddechowy. Zdecydowanie przyśpiesza nasz metabolizm. Zwiększają się nasze zdolności regeneracyjne. Mięśnie są bardziej wydolne i zdolne do tolerowania zmęczenia lokalnego jak i globalnego. Krótko mówiąc adaptujemy się do najbardziej różnorodnych bodźców jakie możemy sobie wyobrazić w treningu. Całe ciało staje się silniejsze, bardziej wydolne, sprawniejsze, bardziej gibkie, jesteśmy szybsi, nasza koordynacja wzrasta.

Trening Cross ma doprowadzić nas do swego rodzaju złotego środka. Osoba ćwicząca w ten sposób musi być uniwersalnie ukształtowana. Bieg na 10 km, wyciskanie sztangi, przysiady z dużym obciążeniem, 300, 500 czy nawet 1000 pompek na jednym treningu, podciąganie na drążku z dodatkowym obciążeniem, pływanie, ergometr wioślarski, swingi, zarzuty i rwania, elementy akrobatyki, elementy jogi , stretching . To wszystko nie powinno być Ci obce, wszystko naraz i w jednym. Tak można scharakteryzować trening Cross.

Trening Cross nie może się znudzić. Gwarantuje to zasada zmienności. Chodzi o to by zaskakiwać swój organizm różnymi bodźcami. Stąd raz ćwiczymy z większym obciążeniem w oparciu o wielostawowe ćwiczenia a innym razem idziemy biegać w terenie z dodatkowymi podbiegami lub zadaniami terenowymi. Kolejny trening to jakiś wysoko intensywny obwód a następny to ćwiczenia z wykorzystaniem własnego ciężaru ciała. Pomysłów jest wiele.

Trening Cross dla kogo?

Trening Cross jest idealnym rozwiązaniem dla wszystkich którzy są znudzeni dotychczasowym treningiem, dla sportowców w okresie budowania wydolności lub okresie roztrenowania, dla początkujących o ile nie mają kontuzji, dla osób które nie mają czasu na długie żmudne treningi. Może być on wykorzystywany jako dodatek do naszej rutyny treningowej a może stanowić podstawę i bazę naszej aktywności fizycznej. Charakter ogólnorozwojowy oraz intensywność pozwalają zaproponować go niemal każdemu w niemal każdym celu.

Trening Cross uzależnia i to nie tylko dla tego, że jest szybki, efektywny i atrakcyjny. Duża intensywność a co za tym idzie efekt metaboliczny i wyrzut hormonów powoduje ogólne zadowolenie po wykonaniu takiego treningu. Jeśli ćwiczymy regularnie nasz organizm odbiera przyjemny bodziec po zakończeniu co w szerszej perspektywie może „uzależnić”. Duża intensywność dodatkowo napędza nasz metabolizm nawet do 72 godzin po treningu. Oznacza to, że nasz organizm jeszcze długo po treningu spala więcej kalorii w spoczynku niż normalnie. Każdy z nas czasem ma ochotę popełnić małe dietetyczne przestępstwo. Nasz trening cross jest w stanie takie niewielkie przestępstwa zatuszować tak by nie odbiły się negatywnie na naszej sylwetce.

W treningu Cross nie bez znaczenia jest rywalizacja oraz budowanie więzi społecznej. Otóż trening cross jest najbardziej atrakcyjny kiedy działamy w grupie.

Niemal wszystkie fitness kluby oraz siłownie oferują takie możliwości by poćwiczyć w grupie pod nadzorem instruktora. Rywalizacja powoduje, że dajemy z siebie więcej niż sami na treningu. Instruktor gwarantuje nadzór i informację zwrotną a grupa wsparcie i dobrą atmosferę. Raz na jakiś czas urządzane są zawody w celu sprawdzenia poziomu oraz progresu. Jest to świetne narzędzie do monitorowania naszych postępów.

Podsumowanie

Trening Cross jest dla każdego i w każdym wieku z wyjątkiem osób kontuzjowanych. Takie osoby przed przystąpieniem do treningu muszą przejść rehabilitacje. Odpowiednio zaprogramowany Trening Cross może wpłynąć na poprawę wszystkich zdolności motorycznych. Ten rodzaj treningu jest atrakcyjny, krótki i efektywny. Efekt metaboliczny po treningu pozwala spalać tkankę tłuszczową oraz pozwala trochę liberalniej podejść do restrykcyjnej diety. Rywalizacja pozwala wydobyć skryte pokłady energii a grupa wspiera i buduje relacje.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.