Jakie suplementy na odporność?

Jakie suplementy na odporność?

Pogada za oknami nas nie rozpieszcza dlatego wszędzie słychać że ktoś jest chory lub przeziębiony. Dzieję się tak przez to że mamy bardzo duże wahania temperatur dzięki którym wirusy i bakterie bardzo szybko się rozmnażają i rozprzestrzeniają. Warto w tym okresie jeszcze mocniej zadbać o swoją odporność. Oczywiście można to robić domowymi sposobami oraz uważać na zmianę temperatury ale można również wspomóc się różnego rodzaju suplementami. Wymienię ich tu kilka jedna bardziej popularne inne trochę mniej. Oczywiście nie proponuje żeby brać wszystko naraz ale wypróbować i sprawdzić który suplement będzie działał najlepiej na nasz organizm.

Witamina C

Najpopularniejszy suplement na odporność to oczywiście ona czyli witamina C. Udowodniono że przyjmowanie regularnie witaminy C w wysokich dawkach zmniejsza ryzyko przeziębienia o około 50%. Co ważnie witamina C jest rozpuszczalna w wodzie więc z nasze organizmu jest wydalana bardzo szybko dlatego tez ja zawsze zalecamy by brać ją trzy razy dziennie w dawce 2 gramy i więcej a w czasie przeziębienia lub grypy nawet do 5 gram na porcje. Warto też wspomnieć żę witamina C jest bardzo skutecznym przeciwutleniaczem, który zapobiega starzeniem się skóry oraz poprawia pracę układy krążenia i działa przeciw nowotworowo.

Czosnek

Czosnek jest popularny jeżeli chodzi o odporność już od czasów naszych pra pra dziadków. Często się słyszy że na przeziębienie najlepsze jest domowy napój: gorące mleko z czosnkiem, miodem i masłem. Jednak wiele osób nie lubie tego typu leczenia. Dlatego wymyślono czosnek w tabletce. Wspomaga on układ odpornościowy ale ma też wiele innych dobroczynnych zalet dla naszego  organizmu. Poprawia poziom cholesterolu oraz lipidów we krwi, pomaga utrzymywać poprawne funkcjonowanie wątroby, ma pozytywny wpływ na metabolizm cukru we krwi.

Colostrum

Inaczej siara bydlęca to płyn wydzielany przez gruczoły mleczne ssaków takich jak krów, owiec, kóz. Powstaje on pod koniec ciąży oraz zaraz po porodzie i jego zadanie to zwiększyć odporność narodzonego ssaka oraz chronienie go przed infekcjami. Naukowcy po zbadaniu tej ciekawej substancji stwierdzili że ma ona bardzo silne działanie odpornościowe. Dodatkowo działa ona również pro zdrowotnie na innych frontach – obniża ciśnienie, wzmacnia zęby i kości, zapobiega wrzodom, łagodzi objawy trądziku.

Witamina D3 + K2MK7

Drugą bardzo ważną witaminą jeśli chodzi o wzmacnianie odporności jest witamina D3 czyli witamina słońca, szczęścia. Jest tak nazywana ponieważ nasz organizm syntezuje ją z promieni słonecznych. Jednak żyjemy w szerokości geograficznej dość skąpej jeżeli chodzi o słońce warto cało rocznie suplementować tą witaminkę w miesiącach jesienno zimowych to już konieczność. Ogólnie jest przeświadczenie że wystarczy brać 2000 jednostek witaminy D3 i tylko zimą i to wystarczy. Tak wystarczy ale dla dzieci dla dorosłego człowieka jest to stanowczo za mało. Według mnie powinno się brać w okresie letnim 5000 a okresie zimowym 10000 jednostek tej cudownej witaminy. Trzeba pamiętać że wraz z witaminą d3 musimy brać K2MK7. Dlaczego? Ponieważ współpracują one ze sobą K2 wspomaga wchłanianie D3 do kości oraz zapobiega osadzaniu się jej nadmiaru w żyłach. Do 5000 jednostek D3 trzeba brać 200mg K2MK7.

Coryceps

jego inna nazwa to maczużnik chiński – jest grzyb pochodzący z Tybetu. Jest to cudowny preparat który od nie dawna wszedł na rynek europejski. Pierwsza i głona jego funkcja to wzmacnianie odporności, szczególnie podczas przemęczenia, osłabienia oraz w trakcie rekonwalescencji. Druga róweni ważna funkcja to poprawa witalności. Cordyceps zwiększa energię, daje poczucie większej siły oraz sprzyja koncentracji. Zwiększa libido oraz działa jak naturalny antydepresant.

Probiotyki

Tą grupę suplementów zna każdy z nas ale nie każdy wie że są one bardzo ważne jeżeli chodzi o odporność. Jest takie powiedzenie „zdrowe jelita, zdrowe ciał”. Jest to bardzo trafne powiedzenie ponieważ jeżeli nasze jelita nie funkcjonują odpowiednio to nasz organizm również nie funkcjonuje dobrze, spada nasza odporność, częściej przytrafiają nam się kontuzję, różnego rodzaju stany zapalne. Nasze pożywienie jest w tym momencie nie zbyt dobrej jakości dlatego nasze jelita potrzebują pomocy cało rocznie a nie tylko przy leczeniu antybiotykami. Dlatego też warto probiotyki brać cały czas rano na czczo by wspomóc nasze jelita oraz naszą odporność.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.