Modne diety – na co uważać?

Modne diety – na co uważać?

Modne diety – na co uważać? W ostatnim czasie diety i różnego rodzaju rzeczy z tym związane stały się bardzo popularne. Każdy chce schudnąć i wyglądać jak celebryci z Instagramu. Co chwile powstają nowe diety, które nie zawsze są bezpieczne dla naszego organizmu i mogą źle wpłynąć na zdrowie. Spotkałam się z przypadkami w których przez dietę osoba straciła całą swoją florę bakteryjna i trzeba było ją odbudować drastycznymi środkami.  Modne diety nie zawsze odpowiadają każdemu i często jest tak że na jedną osobę zadziała super a na inną w ogóle. Może to zależeć od bardzo dużo różnych czynników. Dlatego warto dietę układać u dietetyka który wymaga od nas kompleks badań i poświęca nam więcej czasu. Jeżeli chodzi o modne diety warto uważać i zwrócić uwagę na to ile zjadamy białka. Są diety które są wysoko białkowe przez co może dojść do zaburzenia pracy nerek oraz serca. Są też diety które są monotonne i nie dostarczają zróżnicowanych produktów czyli różnego rodzaju witamin i minerałów.

Dieta uniwersalna – czy może istnieć?

I tu jest ten problem że dieta uniwersalna dla wszystkich niestety ale nie istnieje. Każdy z nas jest inny i każdy z nas ma inny metabolizm. Jedni trawią pożywienie szybciej inny wolniej co przekłada się na odkładanie się zbędnych kilogramów. Następna sprawą jest zapotrzebowanie kaloryczne. Tutaj też jest dla każdego inna liczba. Mamy inne prace i inne nawyki po pracy. Jedni odpoczywają biernie inni czynnie, jest praca fizyczna lub „siedząca”. Ten co pracuje w biurze spali mniej kalorii niż ten co pracuje fizycznie dlatego jego zapotrzebowanie na kalorie będzie większe. I co jest najważniejsze różnimy się jeżeli chodzi o nasze zdrowie. Niestety coraz więcej osób ma problemy z gospodarką hormonalną a zwłaszcza z tarczycą. Powoduje to że nawet przy deficycie kalorycznym nie tracimy zbędnej tkanki tłuszczowej. Zatem warto zrobić sobie badania a także analizę naszego metabolizmu oraz sposobu życia. Pamiętajmy że nie zawsze gdy będziemy jeść tyle co nasza koleżanka to będziemy chudnąć jak ona.

Wady „Modnych” diet

  1. Dieta Raw Vegan

Jest to dieta roślinna oparta na surowych produktach które nie są poddane obróbce termicznej powyżej 40-48 °C. Jest ona zdrowa ale tylko krótko terminowo. Co bardzo ważne trzeba ją dobrze zaplanować oraz połączyć z odpowiednią suplementacją witaminową. Odżywianie się przez dłuższy czas surowymi roślinami nie jest w pełni zrównoważone i nie dostarcza odpowiednich substancji odżywczych do organizmu.

  1. Dieta alkaliczna

Dieta ta dąży do utrzymania równowagi kwasowo-zasadowej w organizmie. Polega ona na ograniczeniu produktów o charakterze kwasowym. W diecie tej dominują warzywa, owoce, tłuszcze roślinne a unikamy mięsa, wędlin i produktów zbożowych. Jest to jedna z lepszych sposobów na stracenie nadmiaru wagi jednak nie pozwoli nam ona uchronić się od chorób cywilizacji.

  1. Dietetyczne koktajle

Dieta w której posiłki zastępujemy koktajlami białkowymi dwa lub nawet trzy posiłki w ciągu dnia. Koktajle te są wzbogacone o składniki wspomagające odchudzanie jak l-karnityna czy zielona herbata. Oczywiście można pić takie koktajle w ciągu dnia ale nie zastępować nimi wszystkich posiłków ponieważ nie dostarczają one wszystkich składników odżywczych jakie nasz organizm potrzebuje. Co bardzo ważne przy zakupie takiego koktajlu warto zwrócić uwagę na skład produkt a przede wszystkim na zawartość cukru. Dość często jest tak że jest go bardzo dużo i wtedy taki koktajl nie działa odchudzająco tylko wręcz odwrotnie.

Co jeśli nie „modna” dieta?

Tak naprawdę nie musimy podążać za modą jaka w tym momencie obowiązuje w świecie dietetycznym. Możemy schudnąć stosując całkowicie innych rzeczy. Najlepiej nie przechodzić na dietę tylko po prostu przejść na zdrowy tryb życia. Jeść zdrowiej, więcej warzyw i owoców, zwracać uwagę na skład produktów których kupujemy, gotować, piec a nie smażyć na głębokim oleju. No i co ważne więcej się ruszać. Nie musi to być bardzo duży wysiłek ale na przykład w lecie jeździć więcej na rowerze, spacerować. Zmotywować się na częstszych odwiedziny na zajęciach fitness. Pamiętaj zdrowy tryb życia sprawia wielką przyjemność. Nie dość że chudniemy to czujemy się lekko i przy tym nasze układy krwionośny, odpornościowy, pokarmowy działają o wiele lepiej dzięki czemu zapobiegamy wielu chorobą jak cukrzyca, miażdżyca itp.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.