Spalacze tłuszczu a l-karnityna

Spalacze tłuszczu a l-karnityna

Spalacze tłuszczu a l-karnityna czy faktycznie trzeba używać tych obu suplementów? O spalaczach to każdy wie że jak chcesz przyspieszyć swoją redukcję to można się nimi wspomóc. Tak samo jeżeli przestaliśmy tracić na wadze mimo trzymania ścisłej diety oraz treningów. O l-karnitynie też wiele osób słyszało ale często się zastanawiają czy warto ją kupić? Czy faktycznie działa? Te pytania są zadawane pewnie dlatego że jej działania nie odczujemy tak jak sapalcza tłuszczu. Nie ma żadnego pobudzenia, większej termogenezy ciała czy ogólnych doraźnych odczuć. Ale fakt jest taki że l-karnityna jest bardzo potrzeba w czasie redukcji a przede wszystkim przy przyjmowaniu spalacza tłuszczu. Dlaczego? Postaram się to wyjaśnić w tym wpisie.

Na czym polega synergia działania?

Jak wiadomo tłuszcz jest spalany w naszych mięśniach a jest tam transportowany przez naczynia krwionośne. Dzięki spalaczom więcej kwasów tłuszczowych jest uwalniana do krwioobiegu. Dzieję się tak za pomocą kofeiny, która stymuluje nasz centralny układ nerwowy i prowadzi do podwyższenia stężenia hormonów które odpowiadają za uwalnianie kwasów tłuszczowych do krwioobiegu. Podobne działanie ma również synefryna czyli wyciąg z gorzkiej pomarańczy oraz zielona herbaty. Jednak nie zawsze jest tak że uwolnione kwasy tłuszczowe są wykorzystywane przez mięśnie. Czasami powracają do komórek tłuszczowej albo co gorsze osadzają się na naszych narządach wewnętrznych jak np. wątroba czy jelita. By temu zapobiec powinno się stosować l-karnitynę. Odpowiada ona za „wyłapywanie” kwasów tłuszczowych z krwioobiegu i transportowanie ich do mięśnia. A w mięśniach pobudzone przez spalacz mitochondria spalają większą ilość kwasów tłuszczowych. Dzięki takiemu połączeniu szybciej pozbędziemy się nadmiernej tkanki tłuszczowej i osiągniemy wymarzoną sylwetkę oraz zapobiegniemy odkładaniu się tłuszczu na narządach wewnętrznych.

Jaką l-karnitynę wybrać i jakie stosować dawki

Na polskim rynku suplementów jest wiele różnych l-karnityn. Jaką wybrać? Według mnie ta najlepsza to taka która ma wysokie stężenie oraz jest w płynie lub proszku. Tabletki oraz kapsułki mają zazwyczaj po 1 gram l-karnityny i słabiej się przyswajają niż proszek niż płyn. Faktycznie ta w płynie może i jest droższa ale często jest tak że bardziej ekonomiczna czyli starczy nam na dłużej. Czyli wybierając l-karnitynę w płynie wybieramy lepszą przyswajalność, wyższe stężenie oraz oszczędzamy pieniądze.

Jeżeli chodzi o dawki jakie powinniśmy przyjmować to jest to nie mniej niż 4000mg l-karnityny na dobę. Tylko regularne spożywanie minimalnej dawki da nam oczekiwane rezultaty. Pory dna możemy sobie wybrać dowoli ponieważ l-karnityna nie pobudza. Dobrze jest ją przyjmować rano i przed treningiem. Czyli możemy sobie wziąć 2000mg rano i 2000mg przed treningiem a w dni nie treningowe popołudniu pomiędzy posiłkami. Bardzo ważne l-karnitynę tak jak spalacz tłuszczu przyjmujemy codziennie nawet jak nie ćwiczymy w tych samych dawkach.

Inne działania l-karnityny oraz naturalne źródła

L-karnityny nie tylko wspomaga odchudzanie ale ma również wiele innych dobroczynnych działań w naszym organizmie. Jest bardzo silnym antyoksydantem dzięki czemu wpływa na kondycję tlenową oraz regenerację po intensywnym wysiłku. Dodatkowo zapobiega przedwczesnemu zmęczeniu podczas treningu. L-karnityna jest polecana sportowcom wyczynowym ponieważ poprawia ona wytrzymałość organizmu. Reguluje ona również aktywność takich hormonów jak hormon tarczycy czy testosteron. L-karnityna występuję w formie acetylu, czyli najczystszej, farmaceutycznej formie. Produkt ten przyczynia się do poprawy koncentracji oraz pamięci, łagodzi objawy demencji, wspomaga pracę układu krwionośnego oraz serca.

Najwięcej l-karnityny w pożywieniu występuje w dziczyzny oraz baraniny 1000-2200 mg/kg, w mniejszej ilość w wołowinie i wieprzowinie. W drobiu oraz rybach jest około 60-200 mg/kg. Kolejne produkty to mleko, sery, nabiał i grzyby. W warzywach i owocach l-karnityna praktycznie nie występuję.

Zapraszam do zapoznania się z najnowszym RANKINGIEM SPALACZY TŁUSZCZU który opracował mój kolega z pracy Damian Szlachta w oparciu o statystyki z ubiegłego roku 🙂

https://musclepower.pl/Ranking-Najlepsze-spalacze-tluszczu-minionego-roku-cabout-pol-227.html

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.