Suplementy dla narciarzy

Suplementy dla narciarzy

Suplementy dla narciarzy to ważna ale często pomijana sprawa. Kiedy pierwszy śnieg spadnie każdy z narciarzy zaczyna przygotowania do sezonu. Wyciąga swój sprzęt, oddaje do serwisu , sprawdza czy niczego mu nie brakuje. Ale większość ludzi zapomina o tym by przygotować nie tylko swój sprzęt ale również swój organizm. Jazda na nartach czy snowboardzie to sport bardzo wymagający oraz angażujący nasze całe ciało. Dlatego warto wcześniej pomyśleć o treningu oraz odpowiedniej suplementacji.

Trening

Jeżeli planujemy intensywny sezon narciarski powinniśmy poprawić naszą wydolność mięśniową jak również wzmocnić nogi. Dzięki silniejszym nogom ochronimy nasze stawy które podczas zimowych szaleństw są bardziej narażone na wszelkie urazy. Zazwyczaj trenerzy zalecają około miesiąc przed pierwszym wyjazdem na narty zacząć wykonywać ćwiczenia wzmacniające. Najlepszymi ćwiczeniami to przysiady, wykroki, obszerne wymachy nóg, krążenie kolan oraz bioder. By poprawić naszą wydolność przynajmniej dwa razy w tygodniu powinniśmy pobiegać, najlepiej na świeżym powietrzu.

Suplementy

Warto w czasie wyjazdu na narty wspomóc się suplementami. Nie tylko w czasie kiedy jesteśmy na stoku ale też przed w czasie przygotowań do sezonu. Mogą one nie tylko uchronić nas przed przeziębieniem ale również przed kontuzjami jak i bólem mięśni. Oto kilka moich propozycji co warto brać przed i w czasie wyjazdu.

BCAA

Jest to produkt składający się z trzech aminokwasów: leucyny, izoleucyny oraz waliny. Przyspiesza on regenerację naszych mięśni oraz zapobiega ich „spalaniu”. Dzięki niemu szybciej zbudujemy mięśnie oraz zmniejszymy odczuwanie mikrouszkodzeń czyli tzw. „zakwasów”. Najprościej mówiąc po pierwszym dniu szusowania będziemy w stanie na drugi dzień chodzić. Oczywiście nie możemy liczyć że w ogóle nic nas nie będzie boleć ale na pewno będziemy regenerować się szybciej.

Preparat na stawy

Jest to dość ważne by zadbać o nasze stawy. w czasie jazdy na nartach nasze kolana są bardzo obciążone. Dlatego warto zacząć suplementacje miesiąc przed wyjazdem na narty by profilaktycznie wzmocnić chrząstki stawowe. Najlepiej suplementować się preparatami które zawierają w swoim składzie wszystkie substancję niezbędne do prawidłowego funkcjonowania stawów. Takie jak kolagen, siarczan chondroityny, siarczan glukozaminy, kwas hialuronowy, wapń i magnez oraz witaminę C, która pomaga w produkcji kolagenu w stawach.

Kreatyna

Jest to suplement dzięki któremu w komórkach mięśniowych tworzy się ATP czyli energia. Jest ona uwalniana w nagłych zrywach aktywności np. przy skrętach na stoku. By odczuć działanie kreatyny na wyjeździe trzeba by wcześniej zacząć ją stosować, około dwa tygodnie przed wyjazdem i brać ją przez cały sezon. Nie tylko odczujemy więcej energii ale również szybciej będziemy się regenerować.

Witaminy

Jest to chyba najważniejszy suplement diety przez cały rok. Nasze organizm cały czas pozbywa się witamin i minerałów. Przez nie odpowiednie odżywianie, alkohol, pocenie się i wiele innych czynników. Kompleks witamin powinien stosować każdy a w czasie zimowym dodatkowo pić witaminkę C, D3 oraz K2.

Batoniki i przekąski

Gdy dopadnie nas głód na stoku to warto mieć przy sobie batoniki białkowe lub węglowodanowe. Białkowe załagodzą nasz głód i co najlepsze są bardzo dobre, często bez dodatku cukru. Węglowodanowe w swoim składzie mają już cukru ale dzięki temu otrzymamy dodatkowy zastrzyk energii. Innym fajnym rozwiązaniem są przekąski typu beef jerky czyli suszona wołowina. Jest bardzo dobra i co najważniejsze bardzo kaloryczna więc doda nam energii.

Shoty i żele pobudzające

Często na wyjazdach nie odpoczywamy zbyt długo i nie wysypiamy się. Wtedy możemy wspomóc się shotami pobudzającymi. W swoim składzie zazwyczaj mają kofeinę, guaranę i tyrozynę. Nie są one zbyt dobre ale pomogą nam się obudzić. Żele mogą być pobudzające lub węglowodanowe. Te drugie w swoim składzie mają tylko węglowodany, szybko dostarczające organizmowi energii.

W czasie przygotowań do sezonu tak jak i w jego trakcie starajmy się jeść zdrowo i lekko. Po ciężkim i tłustym jedzeniu będziemy się czuli ciężko i może nam to przeszkadzać w szaleństwach na śniegu. Bardzo ważne jest też by nie pić alkoholu w czasie jazdy. Alkohol obniża naszą koncentrację, spowalnia czas reakcji oraz wypłukuje witaminy i minerały przede wszystkim magnez. Spędzajmy czas na stoku rozważnie a wrócimy do domu szczęśliwi, wypoczęci i z naładowanymi bateriami.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.