Jak zmotywować się do powrotu po wakacyjnej przerwie?

Jak zmotywować się do powrotu po wakacyjnej przerwie?

Jak zmotywować się do powrotu po wakacyjnej przerwie? Każdy wie że jest to bardzo ciężkie. Psychicznie i fizycznie. Ale wiele osób robi taką przerwę co roku. Zapewne wynika to z tego że za oknem piękna pogoda więc nie chcemy jej tracić  na pobyt na siłowi, że jest więcej wieczornych spotkań z znajomymi i wielu innych czynników. Po wakacjach ciężko jest się zmotywować ale ja mam kilka wskazówek.

Dobry plan

Jednym z najważniejszych rzeczy powrotu do treningów jest posiadać dobry plan działania. Ułóżmy go sobie sami bądź z trenerem personalnym. Pamiętajmy że nie jesteśmy w takiej samej formie co przed przerwą. Plan zatem musi być ułożony tak byśmy od razu się nie zniechęcili do niego. Powinien na początku mieć fazę rozruchową by po pierwszym treningu nasze mięśnie za bardzo nie bolały. Najgorzej jest iść na pierwszy trening i zrobić taki sam trening co przed przerwą. Może się okazać że nasz organizm nie poradzi sobie fizycznie z takim treningiem. Jak i również może to nas doprowadzi do kontuzji.

Regularność

Wyznaczmy sobie na cel by chodzić na treningi regularnie. To również jest bardzo ważne ponieważ gdy nasz organizm się przyzwyczai to nie będziemy mieli ochoty odpuścić żadnego treningu. Niektórym osobom wpadnięcie w ciąg treningowy zajmuję dłużej a niektórym krócej. Dobrze jest się przemóc i iść na trening nawet wtedy jak nie mamy ochoty. Gwarantuje że po wyjściu z takiego treningu będziecie mieć lepszy humor i o wiele więcej energii.

Trening z partnerem

Kolejnym dobrym sposobem jest ćwiczyć z partnerem/koleżanką/kolegą. Będzie wzajemna motywacja by dawać z siebie więcej na treningu. No i jak się umówimy na trening głupio będzie nie pójść. Trening nie jest nudny bo zawsze pomiędzy seriami można sobie porozmawiać, i zawsze jest ktoś kto może nas asekurować.

Odpowiednie nastawienie

Chodzi mi o nastawienie nie tylko do naszego idealnego planu treningowego ale również nastawienie do naszej osoby. Nie wymagajmy od siebie zbyt wiele, nie wymagajmy żebyśmy byli tacy sami jak przed przerwą. Prawda jest taka że zaczynamy od początku ale już mamy pewne doświadczenia. Wiemy jak nasz organizm reaguję na wysiłek co lubimy a czego nie lubimy ćwiczyć. Jeżeli będziemy robić więcej niż będziemy w stanie i będziemy chcieli osiągnąć cel zbyt szybko to stracimy motywacje.  Zmieni się nasze nastawienie do treningów, coraz częściej nie będzie nam się chciało jechać na siłownie.

Małymi kroczkami do celu

Pamiętajmy do osiągnięcia celu nie ma łatwej drogi. Nie zniechęcajmy się jakąś porażką. To że akurat dzisiaj podniosłam mniej niż trzy dni temu czy przebiegłam 5km w dłuższym czasie niż ostatnio to nie znaczy że nie robię postępów. Małymi kroczkami do celu. Każdy z tych kroczków przybliża nas do jeszcze lepszej wersji siebie. Każdy trening obojętnie jaki czy zły czy dobry nas przybliża. Nie zawsze jest dobry dzień na trening, nie zawsze wszystko będzie wychodzić. Trzeba sobie wtedy pomyśleć że tak po prostu musi być a następnie wziąć się w garść, uśmiechnąć i dalej robić swoje.

Motywacja

Jest wiele różnego rodzaju motywacyjnych książek, artykułów gdzie możemy zaczerpnąć pomysł na naszą motywację. Według mnie tak jak pisałam na początku najważniejszy jest plan i determinacja. Motywujmy się naszymi osiągnięciami  oraz progresem, który możemy zapisywać. Po jakimś czasie nasz organizm przyzwyczaimy do wysiłku i już nie będziemy mogli usiedzieć w miejscu. Jak opuścimy trening w takim czasie to będzie nam głupio że to zrobiliśmy. Musimy przetrzymać czas kiedy nasze ciało przyzwyczaja się do ćwiczeń. Nie zniechęcać się jak mamy słabszy dzień. Trenuj powoli i pamiętaj o technice. Nie rzucaj się od razu na najcięższy trening.

Dieta

Dobrze jest też wraz z powrotem na treningi powrócić również do diety. Nie będzie to proste ponieważ w wakacje zazwyczaj jemy nie regularnie, posiłki są wysokokaloryczne. W wakacje pozwalamy sobie na słodycze oraz napoje alkoholowe. Żeby wrócić do odpowiedniego odżywiania też musimy to robić stopniowo. Na początku rezygnujemy z tego co najgorsze czyli słodyczy, alkoholu oraz Fast foodów. Później stopniowo układamy sobie zbilansowaną dietę i co bardzo ważne pijemy dużo wody. Dzięki powrocie do zdrowej diety będziemy mieć większą motywacje do nie zaprzestania treningów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.