Płaski brzuch

Płaski brzuch

Płaski brzuch – kto o nim nie marzy? Chyba wszyscy. O pięknym płaskim brzuchu z zarysowanymi mięśniami. By w kostiumie kąpielowym bądź w szorkach na plaży czy basenie wyglądać super. Osoba, która ma płaski brzuszek jest postrzegana za osobę dbającą o siebie oraz zdrową oraz szanowana za swoją wytrwałość. Od zawsze kaloryfer był łączony z robieniem miliona brzuszków. Ale to nie tylko ćwiczeniom fizycznym zawdzięczamy śliczny brzuch. Jedną z najważniejszych rzeczy to dieta oraz nawyki żywieniowe.

Dieta a płaski brzuch

Co trzeba zmienić w swojej diecie by mieć wymarzony brzuch? Jest kilka rzeczy o których musimy pamiętać:

  • najważniejsze to zbilansowane posiłki bogate w białko oraz warzywa
  • ujemny bilans kaloryczny oraz ta sama kaloryczność posiłków każdego dnia
  • woda – czyli wypijanie co najmniej 1.5 litra wody w ciągu dnia
  • zrezygnowanie z alkoholu oraz słodkich napojów
  • ograniczenie tłustych posiłków
  • zrezygnowanie z słodyczy oraz fast-foodów
  • dodanie do swojej diety siemię lniane

Wprowadzenie tych kilku prostych reguł i nawyków żywieniowych pozwoli nam na osiągnięci wymarzonej sylwetki. Oczywiście nie możemy zapomnieć o treningu Cardio oraz o ćwiczeniach na mięśnie brzucha.

Kilka ćwiczeń na płaski brzuch

DESKA

Jednym z najpopularniejszych i chyba najtrudniejszych ćwiczeń na brzuch jest tzw. deska. Wygląda dość prosto ale może zmęczyć każdego. Pozycja podstawowa to podpór przodem na przedramionach lecz najczęściej wszyscy zaczynają od trochę trudniejszego poziomu czyli od podporu na łokciach. Oczywiście jeżeli ktoś nie da rady na początek zaczyna od pozycji podstawowej. Najważniejsze w tym ćwiczeniu by trzymać ciało w linii prostej, proste plecy oraz napięte całe ciało. Jeżeli czujemy że biodra opadają bądź się podnoszą, odpocznijmy by po chwili powrócić do odpowiedniej techniki. Plank czyli deska jest modyfikowana w bardzo różny sposób. Może być np. deska z uniesioną jedną nogą, deska boczna na jednym łokciu.

Klasyczne brzuszki

Ćwiczenie, które angażuje przede wszystkim mięśnie proste brzucha. Jest dość proste dlatego najczęściej wykonywane przez ludzi dążących do kaloryfera na brzuchu. Polega na unoszeniu i opuszczaniu tułowia w leżeniu na plecach. Kolana lekko ugięte, dłonie splecione za głową. Odcinek lędźwiowy leży cały czas na podłożu a mięśnie brzucha są cały czas napięte nawet przy opuszczaniu.

Nożyce

Nożyce mogą być poziome lub pionowe. Jest to ćwiczenie na dolną partię mięśni brzucha. Pionowe polegają na naprzemiennym unoszeniu nóg w leżeniu na plecach, bez ich odkładnia na podłoże. Pionowe czyli w leżeniu na plecach uniesienie rozchylonych nóg tuż nad podłożem a następnie krzyżowanie nóg raz górą raz dołem. W obu rodzajach tego ćwiczenia bardzo ważne by plecy na całej długości przylegały do podłoża, głowa uniesiona patrzy na stopy, ramiona proste, położone wzdłuż tułowia.

Unoszenie miednicy

Ćwiczenie należące raczej do tych łatwiejszych. Pozycja wyjściowa o leżenie na plecach z wyprostowane nogi w kolanach zgięte w biodrach do 90 stopni, dłonie pod pośladkami. Szybkim ruchem miednicy wypychamy stopy jak najmocniej ku górze, następnie powoli opuszczamy.

Jest oczywiście wiele różnych ćwiczeń na te partie w naszym ciele. Pewnie jest tak dlatego że wszyscy chcemy umięśniony płaski brzuch i każdy wymyśla coraz to nowsze albo przekształca te stare ćwiczenia. Jest również wiele maszyn, które działają na dane partie mięśni brzucha.

Co najważniejsze jeżeli chodzi o dążenie do płaskiego brzucha? Na pewno to że nie da się tego zrobić w 7 ani nawet w 30 dni tak jak to piszą niektóre nagłówki artykułów. Ładny brzuszek to bardzo ciężka praca, która wymaga cierpliwości oraz wytrwałości. Potrzebne jest do tego zrezygnowani z niektórych rzeczy oraz nauczenia się nowych takich jak np. regularne picie wody. Kobiety niestety mają troszkę gorzej jeżeli chodzi o utrzymanie płaskiego brzuszka ponieważ zależy to od tego w którym momencie cyklu się znajdują. Niestety przed i trakcie okresu brzuch kobiety jest napuchnięty oraz wydęty. Dzieje się tak z powodu zatrzymania wody w organizmie, można z tym walczyć wypijając w tym czasie większą ilość wody.

Nie oszukujmy się by mieć piękny, płaski i umięśniony brzuch musimy połączyć wszystko. Dietę, ćwiczenia na mięśnie brzucha, ćwiczenia na spalanie tkanki tłuszczowej, picie odpowiedniej ilości wody. Wszystko to pomoże nam w walce z naszą znienawidzoną oponką.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.