Trening dla par

Trening dla par

Trening dla par to dobre rozwiązanie by spędzić ze sobą trochę więcej czasu przy tak zagonionym życiu jakie każdy z nas prowadzi. Trening z partnerem czy też z koleżanką/kolegą to też świetna motywacja oraz wzajemny doping. Wspólny trening można przeprowadzić w domu lub na siłowni albo po prostu iść razem pobiegać na świeżym powietrzu.

Trening dla par w domu

Trening we dwoje można wykonywać nie tylko na siłowni ale również w domu. Przedstawiam 4 przykładowe ćwiczenia.

  1. Krzesełko

W tym ćwiczeniu musicie stanąć do siebie plecami i włożyć pomiędzy Was piłkę bądź jakiś inny przedmiot np. butelkę wody. Zróbcie przysiad do pozycji krzesełka – kolana znajdują się nad piętami pod kątem prostym. W tej pozycji wytrzymujecie przez 10 sekund. Pamiętajcie o prostych plecach i żeby przedmiot nie upadła na ziemię. Powrót do pozycji wyjściowej.

  1. Brzuch

Każdy z nas chce mieć płaski brzuch z sześciopakiem by to dokonać trzeba go poćwiczyć. W parach najlepiej! Jedna osoba leży na plecach z ugiętymi kolanami i stopami na ziemi, w rękach trzyma piłkę. Druga osoba stoi naprzeciwko przy stopach pierwszej osoby. Osoba leżąca odrywa barki od podłoża i rzuca piłkę do partnera i wraca do leżenia w tym momencie partner podaje piłkę osobie leżącej. Po kilku powtórzeniach zmiana miejscami.

  1. Triceps

Jedna osoba opiera dłonie na krześle z zgiętymi kolanami i łokciami skierowanymi do tyłu. Partner siedzi w tej samej pozycji ale opiera się o kolana partnera. Ćwiczenie polega na zgięciu łokci przy opuszczaniu tułowia i powrót do pozycji wyjściowej. Po serii 10 powtórzeń zmiana miejsc.

  1. Wykroki w przód z piłką

Stoimy naprzeciwko siebie około dwa kroki od siebie, oboje w tym samym momencie robimy wykrok w przód tą samą nogą czy np. na początek prawą. Pamiętamy że w momencie wykroku oba kolana tworzą kąty proste. Następnie wracamy do pozycji wyjściowej i robimy wykrok drugą nogą. Przy każdym wykroku podajemy sobie piłkę.

Trening dla par na siłowni

Wspólny trening na siłowni jest super. Ja osobiście z swoim partnerem ćwiczę z ciężarami czyli sztangą oraz hantlami. Robimy tyle samo powtórzeń, tyle samo serii tylko z innym ciężarem oczywiście J

  1. Przysiad z obciążeniem

Stańcie w lekkim rozkroku na szerokość barków z lekko wysuniętymi palcami na zewnątrz naprzeciwko lustra. Sztangę z obciążeniem odpowiednim dla siebie ułóżcie wygodnie na barkach, chwyćcie sztangę szeroko. Ćwiczenie wykonujecie poprzez zmianę pozycji do przysiadu. Kolana wypychacie na zewnątrz ale nie wychodzą poza linię palców u stóp. Wracacie do pozycji wyjściowej. Pamiętajcie by plecy przez cały czas wykonywania ćwiczenia były proste oraz by nie odrywać pięt od podłoża.

  1. Wiosłowanie sztangi

Stańcie prosto, stopy na szerokość barków. Pochylcie się do przodu i ugnijcie kolana, plecy proste, klatka lekko wypchnięta. Złapcie sztangę trochę szerzej niż na szerokość barków. Zginając ręce w łokciach przyciągnijcie sztangę do brzucha, ściągnijcie mocno łopatki a łokcie prowadźcie blisko ciała. Gdy sztangę macie na górze wstrzymajcie na chwilę ruch. Powrót do pozycji wyjściowej.

  1. Martwy ciąg

Chwyćcie sztangę nachwytem i trzymajcie ją przed sobą, tak by ręce swobodnie zwisała wzdłuż waszego tułowia. Stańcie w lekkim rozkroku i wykonajcie skłon tułowia pamiętając cały czas o ściągniętych łopatkach oraz prostych plecach. Opuście sztangę jak najniżej, równocześnie zginając nogi w kolanach, które wypychacie na zewnątrz tak jak w przysiadzie. Wracacie do pozycji wyjściowej.

  1. Wyciskanie hantli na ławce prostej

Usiądźcie na ławce prostej z hantlami. Kładąc się unieście hantle i bezpiecznie przenieście je przed siebie na szerokość ramion. Podczas ćwiczenia nie odrywamy głowy, pleców oraz pośladków od ławeczki a stopy są w stałym kontakcie z podłożem. Używając mięśni klatki piersiowej, wypchnijcie hantle do góry zbliżając hantle do siebie przy wyprostowanych ramionach. Po czym powoli opuście hantle do pozycji wyjściowej.

 

Trening we dwoje sprawia nam więcej przyjemności oraz daje więcej motywacji, aby zacząć ćwiczyć. Wzmacniamy relacje z drugą osobą oraz inspiruje do działania. Trening we dwoje to super zabawa. Następnym aspektem który przemawia za tym by namówić kogoś na trening jest to że zawsze będzie ktoś kto będzie nas asekurował przy ćwiczeniach. Dobrym pomysłem są również wspólne ćwiczenia aerobowe czyli bieganie, jazda na rowerze czy rolkach. Druga osoba sprawia że dajemy więcej z siebie na treningu przez co osiągamy lepsze wyniki!

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.